Wake up, you're sleeping, wake up, you're sleeping behind the wheel

Rubrik från Senses Fail's låt Yellow Angels

Väcktes imorse strax innan 10 av att mina värdföräldrar hade ett av sina (nästan) dagliga bråk. De skrek och vrålade i tvrummet, som ligger brevid mitt rum i källaren, om något så jävla löjligt som heltäckningsmattan i källaren. Vrålerierna pågick i sisådär 30 minuter innan jag inte orkade låssas sova längre och när jag gick ut för att duscha hade de tystat ner sig lite. Dock så jävla tragiskt att de skriker och har sig när båda barnen sitter i soffan brevid dem och spelar TV-spel.

Funderade på om man skulle de dem ett par äktenskapsrådgivnings sessioner i julklapp men det kanske är lite elakt. De skulle dock behöva det som fan. Förstår inte hur de fortfarande kan vara gifta då de ständigt käftar med varandra och aldrig är överens om någonting. Men är man high school sweet heard så måste man väl stanna tillsammans för evigt eller..?

23 dagar kvar med dem nu, får väl stå ut och hoppas att nya au-pairen inte blir allt för rädd.


Var i Manhattan ikväll med Fia och gick på teater/pjäs som hon fått reda på via en kompis kompis eller nått sånt! Träffade henne vid 6 efter att hon slutat skolan för dagen och promenerade runt i kylan ett tag i jakt på.. grejer. Kallt i Manhattan idag! Inte minusgrader men blåsigt och jävligt.
Käkade middag på nått kinesiskt nudelhak på E 7'th Street och var sedan en halvtimme sena till pjäsen vi skulle se! Vi såg sista 30 minuterna och förstod inte så mycket, man är väl tvungen att se hela för att fatta sammanhanget antar jag, och efteråt skulle vi gå och ta en öl. Blev inte så, gick in på Angels & Kings och lånade toan (haha!) och åkte hem sen!

Så nu sitter jag med ett par Riesen och ska sova snart. Imorrn (Söndag) kommer vi vara 20 pers i huset på nån sorts lilla julafton med min värdpappas familj. Vet inte riktigt om jag törs se fram emot att få hit Italienska Jersey maffian. Får se hur det går.. Och jag kanske överdrev med maffia-biten, men de ÄR italienare och de BOR i Jersey så ibland får man dra lite förhastade slutsatser. Vet inte varför men känner mig artikulär ikväll. Är nog inte så men så känns det iallafall!

Skulle haft bilder här också, men det visade sig att kamerabatterierna var urladdade så ni får en del text istället!


♥ kommentera mera!!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0