You know I can't afford the medicine that feeds what I need

Rubrik från Caraphernelia av Pierce The Veil

Ännu en arbetsdag avklarad, inte många kvar nu!

Var moralisk support åt barna som skulle skriva tackkort till dem som de fick julklappar av. "Thanks for the socks" o.s.v. De måste tacka för exakt precis vad de fick och skriva något positivt om grejerna. Tog ett par timmar då de i vissa fall inte kunde komma på vem som gett dem vad. Heh..

Mer dååå.. Uh. Jag är mästare på att göra mozzarella sås? Och på att koka pasta. Mästerkocken här alltså.

Slutade jobba vid 5:30, phew, och drog till köpcentret i jakt på nyårsklänning och jeans. Hittade NADA. Det är ett stort jävla köpcenter och jag hittar nada?! Borde vara omöjligt men dagens budget låg på $30 så.. hade väl inte nog med dollars.

Fick en glad överraskning när jag kom hem, vin värdmamma lämnade över ett kuvert från hennes föräldrar - en julklapp! Så jäkla snällt, har träffat dem en gång och det skickar kort!
Fick ett presentkort från banken Chase på - hör och häpna - $50!!! Jag blev aldeles glad i hela mig! Kortet funkar överallt och nuuu har jag mera i klänningskassa! Glad!

Så det var idag det. Nästan nytt år nu, jag frågade barna om de visste vad som hände på Söndag och de tjöt förskräckt "NOO! You're not leaving then, are you?". Ahw. Men nej, inte riktigt än. Dock kommer nya au-pairen nästa Torsdag, jag får sova på soffan tills jag flyger till San Fran då. Kommer ju bli mysigt. Och awkward.

Det var idag det. Kan inte fatta att jag måste börja packa snart. Nån som sett min resväska..?

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0