You know you've done something right when..

J har en tendens att härma mina fåniga uttryck som jag får från tv-serier, filmer och låtar. Idag kom ett riktigt snyggt exempel!

E sitter i en soffa och jobbar med att lösa en rubix kub. Det går inte så superbra och ibland börjar hon morra lite för sig själv i ren frustration. 
Efter ett antal morrningar så fångar hon J's uppmärksamhet där han sitter i en annan soffa och spelar ett klurigt spel. Han har insett att hon är frustrerad på grund av kuben och utbrister i bästa Tim Gunn anda:

"Make it work!"

Jag skrattade så jag höll på dö! Trodde inte han snappat upp det uttrycket, har ju inte sagt det på ett tag! (Vad jag kan minnas iallafall.)

Och för er som inte fattar galoppen där, Tim Gunn är en av domarna i TV-serien Project Runway och hans catch-phrase, som han säger då och då till deltagarna, är just "Make it work!" Har en känsla av att J snappade upp det när vi såg Smurfarna på bio, Tim hade en roll där och bland hans få repliker i filmen var just hans korta fras! 

Hittade en liten mash-up video med Tim från säsong 6 av Project Runway, tyvärr säger han inte 'make it work' nånstans, men han är skön alltså.



Dagens skratt presenteras i sammarbete med jultomten, you're welcome.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0