Central Park är jävligt bra att fördriva tid i

Idag ville jag mest bara sova. Men det gjorde jag inte! Dammsög istället huset efter att jag kommit tillbaka från Manhattan vid 9:30. Ugh. Ingen är väl vaken då i viket fall?

Iallafall så började jag av någon anledning att kolla på en video från terrorattacken 9/11. Jag och Emelie försökte placera vart tornen skulle stått när vi var påväg tillbaka till Manhattan från Staten Island Färjan och.. ja.. Det blev väl mer först då som jag insåg vilken stor bit som saknades på skylinen. Såg nästan en timme av en dokumentär innan Cecilie räddade mig med ett sms!

"You wanna have lunch with me & my hostkid?"
Sure thing tänkte jag så vi bestämde tid 11:50 på en pizzeria på huvudgatan i Forest Hills.

Hennes värdbarn är en liten tjej på 2½ med klarblå ögon och blont hår. Förstår inte hur folk kan tro att Cecilie är hennes mamma då hon har naturligt mörkbrunt hår och sånt. Skumt. Söt liten tjej hon har han dom iallafall! Pratar både danska och engelska dessutom - smart liten sak!

Käkade nån go liten pizza och sa sedan hejdå till dem, de var naptime! Själv gick jag in på Barnes & Nobles (en bokaffär) och hittade en bok jag letat efter, Choke av Chuck Palahniuk, och mitt första exemplar av A.P - Alternative Press. My Chemical Romance var ju på omslaget! Legendarisk tidining juh.

Tog t-banan till Manhattan och insåg först då att jag var två timmar för tidig. Hämtar E klockan fyra på Onsdagar..
Slog ihjäl lite tid i Central Park, klev av på West 57'th Street och gick uppåt genom parken! Var 30 kvarter att promenera norrut iallafall!
Stannade vid en liten större damm och började läsa Choke. Älskar stilen boken är skriven i, hade jag själv varit författare hade jag definitivt haft en liknande stil. Palahniuk har dessutom skrivit boken baserad på min favoritfilm, Fight Club!

Läste ut halva boken medans jag väntade på att barna skulle bli klara med karaten och.. fan.. man vill inte att böcker som denna nånsin ska ta slut! Surt..

Solen var rätt så värmande idag, ska dock bli varmare imorrn! Wünderbar! 


Central Park. Ekorrar och löjliga skyltar. Yapp.


duckies.


Inviger boken i Central Park med ankor, Caution-banners och träd.


my babies. ahw ahw ahw

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0