En månad i USA idag!

Coolt va? För en månad sen exakt så klev jag upp tidigt som fan och flög nästan hela dagen!
Trött och sliten hamnade man på JFK Airport och bussades ut till au-pair skolan. Jobbig dag som bara blev bättre av att en av rumskamraterna snarkade järnet. Ni som följt min blogg sen dess känner till detta..

En hel månad alltså. Bra kämpat, feeeest!
Har varit förvånande lite motgångar och jag har haft det bra. Så mycket bättre än förra året i England!

Man har hunnit se en massa och ändå är det så mycket kvar. 

Har försökt börja på en lista med saker jag måste se & göra medan jag är här:

· Se Frihetsgudinnan på nära håll
· Gå på en NHL match
· Åka upp till toppen av Empire State Building
· Flyga till L.A och LAX Airport
· Se Hollywood-skylten
· Gå på konsert
· Äta på Cheesecake Factory
· Stalka en valfri kändis
· Promenera över Brooklyn Bridge
· Ta en kickass bild på Golden Gate
· Se Alcatraz (och låssas att det är Azkaban)
· Fara till Niagarafallen
· Vara med på en tv-inspelning
· Ha picnic i Central Park

Och sen så fortsätter denna lista en bit till. De där punkterna är dock de som lät bäst. Typ.

Var på playdate med J igår hos en av hans kompisar som bor på Upper West Side. Entrén till lägenhetsbyggnaden var så jävla flashig och jag trodde jag skulle få komma in i en drömlägenhet men alltså. Lukten av superlim var beslöjande, mitt rum hemma i Sverige kunde liknas vid perfektion när det kom till städningen och det var grejer precis överallt! Väggarna täckta i barnteckningar, bilder från Disney World och födelsedags-banners som var ett par år gamla.

Blev chockad som fan och satt där inne i limångorna i två timmar medans J och kompisen lekte med en iPad. Shiets. Blev en tuff dag och inte blev det bättre av att E-tåget hem var 20min försenat (vi snackar alltså om tunnelbanan) för tydligen hade någon behövt sjukvård på nått ställe längst vägen och tåget hade fått stanna och blockerade all traffik. Kul. Kom hem till Queens vid 7 och fick käka middag.
Skitgott förutom knastret som var i köttet. Vi kom fram till att det var glas. Yum.

Idag är det Fredag och jag ska barnvakta ikväll medan värdföräldrarna åker och gymmar. Imorrn har jag inga planer alls förutom barnvaktning på kvällen. Söndag blir det Museum of Natural History igen, denna gång med Cecilie!

NA NA NA (NA NA NA NA NA NA)

Kommentarer
Postat av: JENNI

I'll go to the cheesecake factory with you!!! they have the best cheesecake ever but they dont have one in manhattan... i think we have to travel to long island or new jersey for that. btw i like your blog, i read it so i don't forget swedish haha

2011-02-05 @ 16:56:26
URL: http://newyork-iloveyou.blogspot.com/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0