HothotNYCisHOT

Åååh shit, våren är på G!

Igår var det uppemot 70F på termometern ute i trädgården, det är ungefär 21 C!!! Helt omöjligt att ha på sig vinterjackan, vilket borde varit rätt så logiskt after all..

Skulle hämta J från skolan igår, drog på mig vinterjackan utan att tänka mer på det, drar till t-banan och svettas som ett as! Inte blev det bättre av att 6-tåget som går längst Lex. Avenue var stängt/försenat eller vafan. Hade varit en olycka och tågen gick fan inte. Så jag var fast på 51'st street och behövde komma upp till 90'th street. Jag hade 15min på mig. Kul.

Fanns en nödplan vilken var att GÅ från 51'st till 59'th och ta 4 eller 5 uptown en station, för de är expresståg. Kutade 8 kvarter, ner i t-banan och kom med 4'an norrut. Klockan var prick 3 när jag kom fram till 86t'h street och klockan 3 är det meningen att jag ska vara utanför J's skola. Det tar typ 10 minuter att gå till hans skola därifrån. Jag klarade det på 6. Med min väska slåendes mot benet och vinterjackan över armen småkutade jag hela vägen och fick hämta J nere i skolans lobby.

Fick fett med skäll av världens otrevligaste kvinna som sitter i entrén trots att jag förklarade läget. "Pick-up is at 3!!!!" sa hon med sin äckliga lilla mun och jag svarade "I know, I've never been late before, bitch. Also, it wasn't me who caused the accident that cancelled all the trains, was it now?".
Eller.. så sa jag inte riktigt. "Sorry, never been late before and it won't happen again."

J var lite besviken över att jag var sen men när jag förklarade läget sa han bara "Okay, I forgive you" haha - sötplutten!


Idag är det också varmt, skulle släppa av båda barna på deras skolor idag och jag och J fick oss en liten extra promenad längst 5'th Avenue. Klockan var bara 8 på morgonen med det blåste en ljummen vind längst avenyn och solen syntes bakom ett par byggnader.
Kändes som en morgon i Turkiet då man promenerar till frukosten. Det har man gjort ett par gånger så jag vet hur det ska kännas! Hahaha!

Nu har jag långhelg snart! Lördag ska jag käka lunch och utforska China Town med Wilson, en annan au-pair från min LCC-grupp! Söndag är oplanerad och Måndag är jag ledig med ett undantag som är en timmes jobb på kvällen då mina värdföräldrar vill gå och gymma. SOFT!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vänta bara, i April är de varmare. 7 April förra året hade vi över 40 grader i NY, så sjuktligt varmt för att vara då :O

2011-02-18 @ 22:27:34
URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0