I got on a boat, got to the island and got on the boat again.

YES! DET GJORDE JAG FAKTISKT!

Okay. I'll tell ya the story. Idag var det bestämt att jag och Emelie skulle ses! Hon är au-pair i Conneticut och ööh.. jag fixade hennes blogg medans jag var i Sverige? Haha!

Iallafall sååå är jag ju klar med jobb på morgonkvisten vid 8:30 och hon skulle vara framme med tåget vid 10:40. Så jag parkerade mig på en stol inne på Starbucks, fixade en Vanilla Latte och satt och chattade med folk på iPoden i nästan två timmar. Självklart var Emelie's tåg försenat men vi möttes på Grand Central Station strax efter 11!

Tog t-banan söderut och siktade in oss på Staten Island Ferry-terminalen! Därifrån går det färjor mest hela tiden till Staten Island. Gratis. 20 minuter enkel väg. Med utsikt över New Jersey, Brooklyn, Manhattan och Frihetsgudinnan på hennes lilla ö!

Hoppade på färjan, fotade och frös lite, kom fram till Staten Island, rusade på nästa färja tillbaka. Vi ville ju inte stanna, bara åka lite båt!

Hamnade på Grand Central igen och vi käkade lunch i Foodcourten där. Heeelt ok fast tror Emelie tyckte hennes kinamat var lite väl stark. Tog t-banan norrut, var nästan dags att hämta J från hans skola, och vi promenerade lite i Central Park. För det gör man i New York.

Hämtade J vid tre och åkte hem med honom, lämnade Emelie själv men hon överlevde för det skrev hon till mig på facebook nyss. Sådeså.

La lite pussel med J hemma och, av någon anledning, började jag berätta om den Nordiska Mytologin för honom och varför dagarna heter som de gör! Han var helt fixerad av mina skitdåliga teckningar. Sötungen!

Slut.


Starbucks döpte om mig.. | staTEN ISLAND ferry terminal


You know her name..


En av färjorna  |  Manhattan

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja kinamaten var lite väl stark även för en som gillar kryddstark mat! ;) Men dagen var toppen med trevligt sällskap & bra väder, så lite stark mat förstörde inte dagen! :P

2011-02-19 @ 21:23:18

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0