If you can wait 'til I get home..

..then I swear to you that we can make this last.

Rubrik och inledning till inlägget är från A Day To Remember låten If It Means A Lot To You, för jag lyssnar på den nu. Fin låt!


Idag tänkte jag dela med mig av mina antecknigar som jag gjort på iPoden under olika omständigheter och helt glömt bort. Citat, situationer och observationer. Enjoy.

· Idag på playdaten jag & J var på kom kommentaren "I wish there was ways to put stuff in a penis." Både jag och J blev aldeles tysta och en pinsan tystnad utbröt. J's kompis blev nog lite generad över sin plötsliga fundering.. Kan tillägga att de höll på att leka med studsbollar och att penisar inte hade något med vad de höll på med att göra.

· I tunnelbanan kommer det ibland upp meddelanden från ex. polisen och blabla. En gång hördes "En full tågvagn underlättar för sexuella övergrepp. Om du tror att du blivit utsatt ring hjälplinjen blablabla". Uuh, lite skrämmande, särskilt med tanke på att tågen är överfulla varje dag och folks händer hamnar överallt ändå. Har man blivit utsatt eller var det bara nån som tappade balansen? Who knows?!

· En kvinna på E's skola hade på sig en nästintill genomskinlig stickad kofta och bara en bh under. Valkarna välde och jag tror jag var den enda i rummet som hade ögon stora som tefat. "Shit, är såntdär normalt här?!" Svar: tydligen.

· Smygläste ett mail över axeln på en snygg kille som åkte t-bana med sin gitarr. Han måste varit lyricist med hans formuleringar och prydliga meningar! Inga smilisar, inga LOL eller liknande. Klarblå ögon och mörkt hår klev av på Ely Avenue 23'rd Street och har inte setts till sedan dess. Jag har spanat.

· Mörkhyade, överviktiga tjejer som bråkar. De är överallt. Värst var på tåget in en eftermiddag då två brudar börjar tjuta åt en kille om allt möjligt. "Du var otrogen! Du har inte ens körkort! Tänk på bäbisen! Du är skyldig mig pengar!" Jag var rätt ett tag att killen skulle slita fram en pistol från byxorna och knäppa hela vagnen. Det hände inte. Phew.

· En busschaffis började prata i högtalarna på bussen om hur mycket han älskade sin mic. "I love to talk in it, tell you what to do and see it happen in the mirrors. Awesome!" Gjorde den korta bussresan lite roligare!

· Jag lånade toan på E's skola en dag och när jag tvättar händerna kommer en av tjejerna som övar dans i rummet brevid in. Hon kollar på mig, går till ett toabås men kliver inte in. "I like the outfit!" säger hon när jag går ut. Gjorde klart min dag!

· Igår beställde jag en liten kaffe på Starbucks men får en mellanstor istället. "No, we like you." får jag som svar på om jag fick fel. Kung!

· Jag har nu sett två råttor på spåren i tunnelbanan. Håller räkningen!


Sådär ja. Där var listan med konstiga anteckningar från iPoden avklarad. Uh-huh.

Kommentarer
Postat av: Bordersart

Keep the good works comming.

2011-05-26 @ 10:20:27
URL: http://bordersart.blogspoo.com

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0