Museum of Natural History

Isstorm. Idag också. Fast mer regn och mer is. Inte hela dagen men ändå! Äckligt...

Hursomhelst så är Onsdagar rätt så bra dagarn, ledig mellan 8:30 - 14:00 ! Lite sjukt men lätt skönt. Dötiden mitt på dagen brukar jag spendera hemma i Queens men idag bröt jag mot min fina tradition!
Träffade Jenni, au-pairen som Cecilie och jag var på IKEA med i Söndags, på Starbucks vid 86'th Columbus där vi funderade över våra valmöjligheter för dagen.

Efter väldig kort tids betänkande kom vi på att vi inte ville vara ute. För kallt och för blött. Därför så drog vi till American Museum of Natural History! Amerikanska Naturhistoriska Museet alltså. Samma museum som filmen Natt på Museet är filmat i! Ni vet, den med Ben Stiller som kastar ben åt ett skelett av en T-rex som tror att den är en hund..?

Hursomhelst, vi drog in och spenderade ett par timmar med att vandra runt i de olika delarna, kollade på indian grejer, staty från Påskön, skelett från dinosaurier och utdöda arter. Sånt man gör på en Onsdag! 

Jenni skulle hämta sina värdbarn vid två så jag tog plats i en fotölj på Starbucks återigen och satt där i två timmar och växlade mellan facebook och en faktiskt bok innan det var dags att jobba igen. 

Ni kan få bilder? Här kommer bilder! VOILA!












högra bilden. HAHAHA - porr på museum xD




T-rex!





Så var denna dag över. Rummen med dino-skelett luktar skumt btw.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0