Museum & Super Bowl Sunday!

IDAG! Vaknade jag tidigare än vanligt för en Söndag. 8:40 stod väckaren på eftersom jag och Cecilie skulle mötas kl.10 vid t-banestationen! Dagens plan var Museum of Natural History med biljetter som jag fick av min värdpappa.
Han jobbar liksom på museet och får gratis biljetter såå, vi utnyttjade biljetterna och fick gå vart vi ville utan att betala! Awesome!

Hursomhelst så sms'ade Cecilie och sa "hörru, jag försov mig, kan vi ses 10:30 istället" - chill tänkte jag och tog det relativt lugnt. Tog tåget till Manhattan, hoppade på fel tåg vid bytet på 7'th avenue och höll på att hamna i The Bronx! Hämska tanke!

Bytte tåg igeeen och hamnade vid museet. Awesome. Solen strålade och mobbade oss för att vi skulle vara inne mest hela dagen. Vi gav solen fingret och gick in.

Eftersom vi hade specialbiljetterna så kunde vi välja att gå och se fyra föreställnignar/utställningar; The Butterfly Conservatory, IMAX - (minns inte vad filmen hette), Journey to the Stars och Brain. Vi signade upp för alla och efter den första, fjärilarna som började 12:30, var de kommande timmarna smockade!

Vi fick gå in i ett überfuktigt rum fyllt med en massa sorters fjärilar och bara gapa! De kom och flög som de ville, satte sig på folks huvuden och händer och flaxade runt i lugnan ro. Jag hade ett par fjärilar som var särskilt förtjusta i min hand och min kamera. Men hallåee fjärilar, hur tror ni jag ska få en bild på er om ni sätter er kameran?! Aja, vi gick ut efter.. 20 minuter kanske och det var betydligt kallare och mindre svettigt utanför!

Nästa föreställning började 13:30 och var IMAX filmen! Den handlade om utdöda "härskare av haven", vattenlevande dinosaurier! Vad den hette minns jag inte men alltså.. storleken på den skärmen! Woa..

14:30 var vi inbokade på Journey to the Stars, föreställningen min värdpappa jobbat/jobbar med! Vi blev mosade in i en hiss och sedan in i en klotrunt biosalong där Whoopi Goldberg's inspelade röst guidade oss genom en nackbrytande (seriöst, försöka se allt på skärmen? OMÖJLIGT!) färd genom rymden. Vi fick höra om stjärnor (duuh) och hur de skapades, dog och höll oss levande. Rätt så coolt!

15:30 var vi inbokade till Brains-utställningen men vid detta laged var vi för hungriga för att fortsätta så vi dog till foodcourten och jag köpte en extremt överprisad macka. Usch va dyrt!
Eeeeefter det gick vi mätta och belåtna (hmpf...) till dino-våningen och spanade på skelett och sånt. Fint.

Tog tåget hem (dumma E-tåg som inte gick!!) och sms'ade min värdfamilj när jag var på väg hem för att varna dem att en exalterad Ida var på väg. Fick till svar att vi skulle käka på en restaurang för att 'fira' att det var Super Bowl Sunday! Mötte upp med dem på Manor Octoberfest där jag käkade en massiv burgare och såg Christina Aguilera sjunga USA's nationalsång i direktsändning innan jag fick reglerna för american football förklarade för mig.

Fattade lite men det mosades när de började spela, kuta!! Gul linje gul linje!! TOUCHDOOOWN!! 2'nd down!! Jag fattade. Inte. Alls. Men det var kul ändå, reklaminslagen var hysteriska!! Doritos tar lätt hem priset för skummaste reklam, mopsen som tog ner en glasdörr på sin mobbande ägare ägde!!












CHAOS PEOPLE, CHAOS!!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0