Järnig lasagne, obefintligt lokalsinne och jag vill ha pizza

Måste väl skaffa ergonomiska skor eller vafan. Går så jäkla mycket överallt här och det känns verkligen i benen! Får väl skylla mig själv lite eftersom mitt lokalsinne verkar ha försvunnit med jetlagen. Hum..

Hursomhelst så var gårdagen är rätt så bra dag! Mötte upp med svenska Susanna och två av hennes au-pairkompisar i Brooklyn strax efter ett (alla tåg går ju cp, E går på F-spåren och F till Brooklyin gick på C-spåren halva vägen och fick alla i vagnen att panika). Vi gick på en italiensk restaurang för att ha en sorts avskedslunch för Susanna. Som jag skrev sist så har hon ju varit i rematch och skulle flytta till sin nya familj igår! Så kul för henne, hon hade verkligen inte nån kul familj..

Käkade lasagne till lunch, dock var den lite väl metallisk. Smakade järn!! De andra verkade mer nöjda med sin mat så det var tur det iallafall! Vi satt kvar på restaurangen ett tag och pratade om lite allt möjligt medans jag försökte få tag på ett gäng svenska au-pairer jag hört skulle vara i city under dagen!

Lämnade Brooklyn strax innan tre och lyckades hitta svenskarna nån gång innan fem. Stort fail för mig! Gick i år och dar för att komma dit jag trodde de var och hade totalt, obegripligt fel! Meeen det gick iallafall och de var riktigt trevliga! Hängde med dem tills de skulle ta tåget hem mellan 8:15 och 9:25 och sen var planen att dra på bio!

Kom upp från t-banan vid Time Square och tog mig i total snigelfart genom turistmassorna till biograferna. Inte en enda film visades på en bra tid om jag inte ville se den med Justin Beiber d.v.s... BLÄ. Så jag tog tåget hem till Queens istället, sparade $13 på det!


Tysk tjej (ååh namn?!) Susanna och Colombiansk tjej(???) på restaurangen


Mirror mirror on the wall..


Svenskarna Emma & Karin i tunnelbanan  |  Tågtider på Penn Station


Rätt skumt att jag nu för tiden ser Time Square som ett moment man bör passera så fort som möjligt.
Att jag dessutom kan dra dit när jag än känner för det är rätt så creepy också..


Idag är planen att orka ta sit upp från sängen, duscha, käka massa mat, dra på Queens Mall för att leta vårjackor och sedan ska jag käka middag med Cecilie, lär bli pizza! Haha!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0