Det går bra nu. Fast det gjorde det ju förut också..

IDAG. Var en ny dag.
Tar det hela lite kortfattat för jag är trött, vill sova och klockan är inte ens 9.. edit: nu är den det, tog ett tag att skriva detta.

Upp 6:15, tunnelbana 7, släppa av barn vid skola runt 8:20, fara tillbaka till Queens, köra lite bil och hemma 9.
Sen hände inte mycket, jag kollade min mail, min värdpappa åkte på en föreläsning och SEN.. skulle jag utforsta kvarteret själv till fots. Hittade en drugstore/mataffär och köpte tandborste m.m.

Hämtade barn på skolan, frös vid Madison Avenue, hjälpte med läxor och byggde med duplo-klossar ett tag.
Middag i form av pasta, tomat, spenat och typ.. fetaost. Inget kött som helst idag! Ledsen.

Bestämde just träff med en Dansk au-pair som bor i samma område som mig dessutom! Vi ska ses på Lördag och ta en tur ut på Manhattan tillsammans, hon har varit vär 2½ månad och känner till the places to be om man säger så!

Imorgon blir en lite annan dag, fick ett samtal från skolan som barnen går på (alla våra telefoner är kopplade till skolan och vid varje announcement, olycka o.s.v får vi ett samtal) och de sa att skolan imorgon är inställd p.g.a snöstormen som ska komma inatt. Hm.. Aja, blir en hemmadag då! Får iallafall sovmorgon typ till åtta, helskönt!


Skitdålig bild från tunnelbanan; det står iallafall "Snoring is no joke! It can kill you!"
What the heck?! "Kan orsaka högt blodtryck, hjärtsjukdomar, övervikt och stroke"
Amerikanerna är ju skumma.. Ingen hamnar väl lättare i traffikolyckor för att denne snarkar?!


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0