Första arbetsdagen

Idag var det en miljon intryck som skulle tryckas in i mitt huvud. Ouchie!

Vaknade 6:15 av min väckare, käkade frukost, borstade tänderna o.s.v. och satte mig i bilen med resten av familjen runt 7. Fem minuter i bilen innan den parkerades och vi gick bort till tunnelbanestationen!
Har fått ett eget metrocard med obegränsat antal resor på - kung! Gäller tunnelbana och buss. Har redan dragit det.. minst tio gånger tror jag.

Tog tunnelbanan ut på Manhattan och bytte på nått ställe och gick från ett annat till J's skola.
SEN BLEV DET PANIK! Självklart var jag inte ensammen första dagen, båda mina värdföräldrar var med för att presentera mig för lärare, föräldrar till barnen i klassen och för att visa hur fasen logiken i New York's tunnelbana funkar. Det sistnämnda jobbar vi fortfarande med.

Hursomhelst så bestod kaoset av en icke-fungerande linje 5. Folk kom upp från t-banan men ingen kom ner. Det var folk överallt på gatorna som försökte få tag på en taxi och kön till busshållplatsen var iallafall ett "block" lång. Galet!

Vi valde att ta en promenad genom Central Park istället! Promenerade i solskenet och insåg att mina nya skor gett mig en jätteblåsa på en häl. OUCHIE!
Kom iallafall på ett tåg tillbaka till Queens och sen var det lite mer intryck som skulle in.

Köra bil. En automatväxlad bil. En Volvo. Fast det spelar inte nån roll. Folk här är lättretliga och hänsynslösa i trafiken, vilker gjort mig till en sissy! Fick köra runt kvarteret, till gatan vi brukar parkera på när vi ska till tunnelbanan och sånt. Har min egen sätesinställning i bilen! Trycker på knapp 3 och så ställer säte och speglar om! Fick öva på en massa fickparkeringar, ett måste här om man vill ha en parkering som inte ligger en timme från dit du ska!

Seeeeen så.. uuh. For hem och chillade i två timmar innan vi skulle iväg för att hämta barnen från skolorna. Chillade på, tog buss, t-bana o.s.v. och hemma läste J en bok för oss och sedan satt jag igenom en timme av ett ständigt pipande från hans kul-bana. En såndär grej som man stoppar glaskulor i och där de rullar runt och.. ja, ni fattar kanske.

Intryck idag alltså. Känns som om jag varit här längre än jag har, men seriöst, min hjärna kokar över! Blir till att sova innan 10 idag..

Lite foton från imorse, cus I'm nice.



Trottoarerna ser alla ut sådär på Manhattan... | Snel HEST!!!



Någonstans i Central Park  |  Stackars vovven hade stumpar till bakben. Men hjul ftw!



The great lawn, coolio!

Återkommer imorgon med något random. Ska sova nu, gamla tanten Ida är trött vid 10. Woa. Antar att jag lyckades vända på dygnet då.


Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0