IKEA i Brooklyn och watertaxi

Mötte upp med Cecilie vid 71'st street och tågade till Rockefeller Center där vi skulle möta upp med en finsk au-pair för att sedan dra till IKEA i Brooklyn!
Hamnade alltså i Brooklyn, hittade shuttlebussen (gratis!!) som tog oss till IKEA. Vi fick en slev med en nyckel fäst på som gick till ett skåp. Vi stoppade jackorna där och tog med oss sleven på en runda inne i möbel&vaddetnukanvara paradiset. Gick runt alltihopa, plockade med oss lite grejer vi tyckte oss behöva och käkade köttbullar i sås, lingonsylt och pommes frites till lunch med Frihetsgudinnan tittandes på oss i fjärran genom ett fönster. Rätt så fräckt!

Köpte med mig lite ljus, ett par tofflor, ett mini databord för laptopen att ha i sängen eftersom jag inte har nått bord och så fick jag med mig lite svenskt käk. Ahlgrens Bilar, skorpor, Kalles Kaviar, mjukt tunnbröd. Ni vet, sånt man inte visste att man kunde sakna.

Väl klara inne i den blågula byggnaden kutade vi ner till vattnet och hann precis med watertaxin! En gratis båt som tar en från Brooklyn till Manhattan's Financial District. Lite väl kallt uppe på taket där vi stod men utsikten var nog värt det. Såg Frihetsgudinnan igen, på närmare håll denna gång, och fick också se Brooklyn Bridge! Awesomeee.

Jenni, som bor med sin värdfamilj på Upper West Side, var lite mer hajj på vart allt låg och eftersom vi ville se Wall Street Bull så tog hon oss dit. Då så har man taffsat på den, oh jolly moment.

Promenerade förbi "Ground Zero" på väg till tunnelbanan sen. Sjukt att folk kan ha dött precis där vi gick..
Kom iallafall hem ganska precis vid 6 och sedan dess har jag.. tänkt ljusen på mitt rum (vanilj & äpple!) och jag tror jag ska lyckas få mina värdföräldrar att testa kaviar. Mouhahaha.

Bilder: (orkar inte göra ett separat inlägg för endast dem, är inte så artiska)













That's if for today.

Såg att jag hade över 200 views på bloggen idag och zero kommentarer.. Snålt!

Kommentarer
Postat av: Sara Ellström

jag har det lika dant, hyfsat många besökare, inga kommentarer :(

Ska också åka som au pair, förhoppningsvis till sommaren! :)

2011-01-31 @ 07:39:26
URL: http://saraellstrom.webblogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0