JAG HAR INTERNET - HEJ NEW YORK

NU har jag fått igång internet på min laptop - strålande!

Ska man börja berätta lite om hur det gått? Kanske börja med Tisdags?

Klev upp 3.30 på morgonen och åkte upp mot Umeå vid 4 precis när bror kom hem från.. vart han än varit.

Checkade in väskan på Umeås flygplats och hade inte övervikt på den! 21kg ohhellyes!
Träffade Johanna på flygplatsen och vi hade samma flyg hela vägen till New York - sweet!
Kom iallafall till Arlanda 7:40, hämtade ut väskan och gick runt och letade efter någonstans att checka in för Frankfurt flyget!
Det gick skitbra faktiskt och vi lyckades få sitta brevid varandra på flyget. 
Två timmars flygning och sen var vi i Frankfurt där vi stötte ihop med en massa Svenska, Tyska och.. typ.. mera Tyska au-pairer.
Hoppade på ännu ett flyg, ett fett stort plan förresten, och där satt alla svenskar tillsammans! Ca 9 timmar på ett plan. Ugh. Sov väl 20 minuter kanske och det sög rejält.

Landade strax före 8 lokal tid och kom igenom pass & visum kontroll utan några som helst problem! Lättnaden var ju oerhörd!!! En annan tjej från Ö-vik fick lite problem, någon adress var fel och hon fick gå tillbaka. Jag hade lätt dött om det hänt mig. Iiik.

En liten gubbe hämtade upp oss på flygplatsen och vi packade in oss allihop i en vit skolbuss.
Resan ut till skolan på Long Island tog runt en timme, ingen var vaken nog för att komma fram till hur lång tid det faktiskt tog..

Framme på skolan blev vi tilldelade rum som vi skulle dela med två eller tre andra au-pairer som skulle bo i relativt nära varandra. En Svenska och en Mexikanska är mina roomies!
Dock så snarkar och stönar mexikanskan ju i sömnen, vilket jag nämnde tidigare, men svenskan är riktigt trevlig. Phew!

Fick somna nån gång efter midnatt, sex på morgonen svensk tid alltså, och sov som en stock.

Tyvärr är internet här på campus rätt så slött så bilder kommet väääl.. nån gång. Lovar!



Kommentarer
Postat av: nora

åh, alltså vad spännande :D

2011-01-07 @ 12:39:10
URL: http://saveginnyweasley.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0