Marry me?

Igår kom det ju inget vettigt inlägg så skriver nått nu istället.

Snöstormen från i Torsdags var över och ungarna skulle till skolan. Snöröjningen på Manhattan är ett skämt och slasket går nästan upp till knäka. Blä!

Släppte av E denna dag, busenkelt då hon ber en säga hejdå på hörnet av skolan. Easy yaa! Hoppade på lite tåg och bestämde mig för att fixa nya skor eftersom jag nu tror att de nyligt lagade kängorna har mött sitt slut.
Klev av vid Woodhaven och kutade in på toan på Queens Mall trots att det inte öppnade förän 10. Jag kom dit 9..

Fixade en macka och te (hon gav mig TE istället för KAFFE?! Orkade inte ens klaga..) på Dunkin Donuts och väntade på att DSW skulle öppna. DSW = Designer Shoes Warehouse. Phett. Gick runt på reaavdelningen först. Gucci för $30 någon? Inte jag iallafall, kan inte gå i högklackat. Alls. ALLS!

Hittade ett par kängor från GUESS för $57 som fick följa med mig hem. Love them. Jag har nu också insett varför alla au-pairer kommer hem med 1000 par skor. Utbudet är liiite bättre och liiite snyggare än i Sverige!

Kom hem med kängorna och såg klart första säsongen av Misfits. Fyfan vad bra det är! En Brittisk serie om ett gäng ungdomar som gör samhällstjänst efter att ha gjort lite småbrott. Det kommer en storm, alla får superkrafter och de råkar döda ett par personer. Sistnämnda kanske inte låter som nån kanon men åååh, så bra serie! (Dessutom är deras Brittiska accenter så jäkla sköna)

Hämtade barnen från skolan och fick se nått rätt så roligt på tåget in! Klev in i vagnen med iPoden spelandes hög musik i öronen. Sätter mig på ett ledigt säte och sen börjar hela vagnen skrika "Say yes!!!" Först då ser jag killen som står på knä framför en brud och håller en ask i en hand. Vid detta laget är min iPod tyst. Bruden säger JA och jag har bevittnat min första förlovning! I tunnelbanan..

Trodde jag skulle jobba på kvällen idag också, v-föräldrarna hade tänkt dra på gymmet, men det visade sig att jag redan jobbat mina 45 timmar för denna vecka såå.. Chill kväll med mera Misfits!

Idag (lördag) är planerna ännu inte klara. Funderar på att ta tåget till Manhattan med kameran och turista lite. Bra idé?

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0