Beating Heart Baby - Head Automatica

Så jäkla varmt det varit de senaste dagarna har jag tidigare bara upplevt i en bastu! Min värdmamma sa att det inte brukar bli så varmt här, men tydligen blir allt extremt dit jag flyttar. Kul.

Var ut med Jenni och Victoria i Fredags när jag slutat jobba. Satt på Victoria's rooftop och drack innan vi tog en taxi till west side. Skulle på en klubb som hette Juliet men promotorn drog in oss på Marquee. Sämsta drinkarna har de där! Var där för ett par månader sen och inget hade ändrats. De gratis drinkarna man fick var enbart vodka+apelsinjuice eller vodka+tranbärsjuice. Yuck.

Min egen plan för att fira min födelsedag lite i efterskott sådär gick ut på att dra runt på barer i Williamsburg, men Jenni har tydligen något sorts inbyggt hat mot Brooklyn så de drog med mig på en klubb istället. Nu är jag riktigt säker på att jag inte gillar klubbar och föredrar pubbar eller barer. Så mycket.
Sämst var musiken, tål inte Swedish House Maffia, Beyonce, Jay-Z och all den skiten.

Runt 2 orkade jag inte mer, knuffade mig ut från Marquee och tog t-banan hem. Tog 2 timmar att komma hem - wtf! Var fan inte ett enda tåg som gick och man fick stå och vänta på de bastuvarma stationerna i ca. 40min innan nått dök upp! Blä..

Däckade i Queens vid 5, vaknade 12 och gjorde iordning mig för att åka till Manhattan och gå på bio med Frida! Vi såg Friends With Benefits och den var så mycket roligare än trailern kunde visat! Trots att en av huvudpersonerna spelades av Justin Timberlake var det klart en lyckad film!

Käkade middag på Applebee's efteråt och jag måste säga att jag ALDRIG betalat så mycket för min egen middag. Någonsin! $45 gick det på. *dör* Men så fick man en köttbit med diverse grejer, en frozen margarita och skatt på det. Yay. Så nu får man ta det lugnt med käket om man inte ska bli ruinerad!

Jobbade på kvällen = läsa Harry Potter för barna innan de somnade och sen ligga vaken tills föräldrarna kom hem. Succee.

Idag, Söndag, har jag ingen aning om vad som händer eller vad jag ska göra!
Inte lika varmt och det är molnigt för första gången på länge!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0