"Det heter plånbok, inte börs!"

Jamen jag säger börs, sådeså!

Och på tal om det, bytte börs(!!!) nyss och tog en bild av all skit som hamnar i BÖRSEN när man flänger runt i NYC.

Så här är en bild med nummer, matcha nummer med texten under bilden för att få se vad faan jag släpar med mig!



1. Stampcard + location card till Pinkberry!
10 stämplar = en gratis froyo - underbart! Location card behövs om man plötsligt får ett begär efter froyo och man, mot förmodan, inte vet vart det närmsta finns!

2. Körkort samt VISA kort
Körkortet hänger med jämt. Japp. Och mitt VISA kort är snyggast - inte alla som har ett "I ♥ NY" kort!

3. Sephora card
Vet ju aldrig när man kan behöva köpa smink och få lite poäng för det

4.
AMC Stubs card
..som jag nyss fick veta inte verkar funka. Ska få gratis popcorn i slutändan om jag nu lyckas använda det när jag köper biobiljett på AMC 21..

5.
Hot Topic +1 card
Poäng varje gång man går in på Hop Topic, poäng när man handlar. Måste kanske handla mera om jag inte ska bli besviken på poängbristen där..

6. Försäkrings kort
Om jag skulle göra illa mig. Bra att ha så man inte blir ruinerad om man bryter en arm eller ett öga.

7. Metro Card(s)
Till tunnelbanan - alltid bra att ha med ett så man inte har 10st med $20 på varje i slutändan!

8. Konsertbiljetter
Gillar att ha dem nära till hands, trots att jag redan gått på konserterna.. Bamboozle, Biffy Clyro och My Chemical Romance hänger med på stan alltså!

9. Biobiljetter
Har gått på bio här mer än jag nånsin gjort i Sverige. Typ. Förra året var jag på bio två gånger, här är rekordet tre gånger på en vecka!

10. Visitkort till Wooster Street Social Club a.k.a NY Ink
Vet ju alrig när man kan behöva det. Eller lura i folk att man jobbar där och nonchalant ge ut 'sitt' businesscard

11. En endollars sedel
Jag avskyr att ha cash, gör av med skiten så mycket snabbare då!! Quarters (25 cent) är ok, men sedlarna gör mig galen.

12. Comedy-biljetter
Om man vill lite spontant gå på Comedy Club har jag.. 3-4 gånger kvar! Bra att ha om man blir uttråkad i närheten av Times Square! Dock bör turister inte köpa skiten trots att det är billigt..

Så där är mina tillgångar. Allt jag äger. Eller inte. Hehee. Men iallafall typ vad jag drar med mig ut på stan!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0