En helg på Long Beach Island, NJ

Här kommer ett sent inlägg som kommer bli rätt så kort eftersom jag tankar med bilder istället. Mycket lättare att göra sånt!

Så. I Fredags vid 5 hämtade min värdpappa upp mig, barna och min värdmamma utanför E's skola och vi körde sedan raka vägen ut från Manhattan och in i the Garden State. Vilket är New Jersey. Ni vet.
Körde nån timme, barnen kollade på varsin film (inbyggda separata dvd'er i nackstöden) och jag varvade min medhavda bok med Angry Birds på iPoden.

Käkade middag på ett ställe som hette Friendly's. Skumt ställe men goa burgare! Dessutom hade de dendär obegränsat-med-dricka-from-now-to-eternity. Drack upp mitt iste (?) och satt där mätt och belåten när servitrisen stormar in med ett TILL fett glas. Asså. Nä? Vill inte kissa på mig i bilen tack!! Men det var så gott. Skulle fått med mig resten som doggybag, fast det bara gäller mat. DETALJER!! Humpf..

Körde nån timme till och sedan var vi framme i mörkret på en ö där luftfuktigheten var HÖG! Mitt hår var dödsdömt efter att ha gått från bilen till huset. Blä.
Fick ett eget rum på andra våningen, packade upp lite lätt och fick sen en rundtur i kvarteret av min värdmamma där hon poängterade att det fanns typ.. ingenting där annat än strand och hus. Ett café hade dem och där tog de inte kort om man inte handlade för minst $10 varje gång. HEJDÅ KAFFE! 
Gick till stranden och kände på vattnet medans mina Converse fick känna på hur det var att bli dränkta i saltvatten. Varken jag eller skorna uppskattade detta. Blött. Jävla vågor och mörker!

Lördag käkade jag frukost på husets takterass! Läcker utsikt vare. Vid elvatiden packade vi lite grejer och gick de två kvarteren från huset till stranden! Nära och bra. Dödligt varmt i luften och äckligt kallt i havet. Inte för att jag har någon form av badkläder. True story - råkade lämna bikinisarna hemma i Sverige. Mamma, ta med när ni kommer hit?! Lite mer än en månad kvar nu!

Hängde i värmen ett tag, brännde fötterna (detta inkluderar mina tår...) och hade flipflops. Onda fötter ja. Blev inte så supermycket strand för mig, promenerade runt i det typiskt amerikanska kvarteren med de små huset fetdekorerade med Stars and Stripes (Amerikanska flaggan duh..) och små trädgårdsstatyer. Varmt vare!

Duscha var bland det bästa jag gjorde den dagen. Så ni vet det. Fast efter middagen gick vi och köpte glass och det var också väldigt bäst. Var barnslig nog att ta glass smaken "cotton candy with rainbow topping" eller vad det nu var. Skulle smaka sockervadd med topping. Strösslet var gott men det smakade ju inte sockervadd. Gott med kall glass när det är varmt som fan på kvällen iallafall!

Söndag satte vi oss i bilen allehopa och for till Barnegat lighthouse! En gammal fyr som står på nått ställe och är hög. Var rätt så tjusigt där ute, tokgrön vegetation och sedan - BAM - vatten! Var ruskigt varmt och vi blev inte långvariga. Tillbaka i huset hade min värdpappas pappa och hans tant lagat en födelsedagsmiddag! J fyller år idag (1 Juni, skriver liksom detta ett par dagar efter det hände och dessutom äre 1'a Juni nu. Midnatt serru!) så de firade honom i förväg med grillat och massa tillbehör. Ingen höjdare för födelsedagsbarnet men han gillade kakorna som kom in som efterrätt!

Började köra tillbaka till NYC runt 2 och kom till Queens strax efter 6. Galet mycket traffik! Men så var ju varenda New Yorkare på väg hem precis samma väg som vi skulle så det fick vi ta!


Hann vara hemma i 15 minuter innan jag skulle kuta bort till Forest Hills och träffa Cecilie för att gå och se the Hangover II på bio! Så sjukt rolig film, trots att.. ja.. Vi fick visa ID för att få se filmen - hahaha!
Dessutom var snubben i biljettkassan läskig och sa, när han sett att jag var Svensk på mitt ID, "Swedish women are beautiful. You're no exception." (Svenska kvinnor är vackra. Du är inget undantag). Kul att höra fast hade nog helst skippat det, snubben var flint, fet och hade feta svettpärlor överallt på sitt blanka huvud. YUCK!!

När vi kom ut från bio var det som att komma ut från en nerkyld lobby på ett hotell i Turkiet och ut i dagshettan. Så sjukt varmt!! Nu börjar det märkas att man är i ett helt nytt och helt stört klimat.

SÅDÄR! Nu skrev jag en hel del trots allt. Ni får bilerna imorrn, jobbar inte morgon fick jag veta så är ledig fram till 3! Bilder imorrn. Eller idag. Över midnatt duh. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0