Ruuuush noow

I veckan som gått har jag mest skrivit om helgen som var och skitit i denna vecka. Därför ska jag sammanfatta den lite lätt här. För det hände rent generellt inte så mycket.

Måndag vaknade jag ju i New Jersey och kom tillbaka till New York runt 6 på kvällen för att dra på bio efter 15 minuter i huset.

Tisdag var en vanlig dag som slutade med au-pair mötet med nya LCC'n i Astoria (Queens) på en bar. Vi behövde inte visa ID men så fick vi inte köpa öl heller.
Nya LCC'n var trevlig och jag tror hon kommer vara mycket bättre än den förra eftersom hon var värdelös och fick sparken.

Onsdag var J's födelsedag och jag fick sovmorgon eftersom han ville att morsan hans skulle ta honom till skolan. Jag klagade inte och fick en lugn dag. Köpte present till honom på Queens Center Mall och blev raggad på av en av nördana inne på LEGO-butiken. Lite komiskt då killen var typ 150cm lång och asiatisk. Minikille. Med mycket attityd.

Åkte in till Manhattan tidigt för planen var att ha en timme över för att käka lunch i Central Park innan jag skulle hämta E. Tur att jag var ute i tid för det var kaos i tunnelbanan. E-tåget gick superlångsamt, det gick inga lokaltåg uptown på west side och när de rådde en att ta expresståg upp till 125'st och sedan lokaltåg ner till 86'st så fick man vänta där på plattformen i en halvtimme innan tåget dök upp.
Hann precis till skolan vid 4 och fick inte i mig nån lunch. Tackar och bockar.

Fick dessutom veta varför tågtraffiken var åt helvete dagen efter i Metro. En kvinna hade svimmat och ramlat ner på spåret på 77'th Lexington och dött omedelbart. Inga tåg kunde komma förbi och allt de sa i högtalarna var "Due to an ongoing policeinvestigation..." Otäckt.
Fick glass efter middagen istället för tårta, J valde!

Torsdag var najs! Mötte upp med Jenni på 96'th på West Side och gick till Wholefoods och köpte frukost! Blåbärsvåfflor, pannkakor, french toast, bacon och äggröra + dricka gick på $5.38. Tragiskt billigt!
Käkade i Central Park och svettades. Jenni solade och jag klagade på hur tråkigt det är att sola.
"You look out of place". Jo, det kan jag tänka mig! Blek som faan och med 50 i solskyddsfaktor - där får man för att man aldrig varit intresserad av att sola. Det ÄR ju tråkigt! Jag vill ha action!

Babblade på och gick runt i like olika butiker. Jag blev glitterfierad av Jenni inne på Sephora - gillade inte! Fick bara en arm nerglittrad dessutom. Assymetri.

Och så har vi idag. Händelselst hittils men det kanske bättrar på sig. Ska jobba ikväll, lite olycklig eftersom det är roligare att sitta på Victoria's tak och fnissa. Fact.


AYA?! Vaihelvete..                                                 3 plagg för 130kr är lätt bra


Efter LCC mötet                                               Frukooooost!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Skönt med värme :P Jag åker ju 20 juni som aupair och det skulle vara SÅ snällt om du kunde fixa min blogg lite innan dess, i alla fall en header.. :) Nu kan du ju få en kaffe till och med! //Ida

2011-06-04 @ 22:08:12
URL: http://lofgrenbloggar.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0