Do I look Italian to you...?

Rubriken idag kommer jag till en bit in i inlägget, jäkligt komiskt faktiskt!

Idag började jag min dag vill 11. Det vill säga, jag sov till 11! Hade ställt väckaren då så var väl bara logiskt att jag vaknade antar jag. Var bestämt att jag och Karin skulle göra stan idag, siktet inställt på Soho, och vi skulle ses på Penn Station vid 13:40! Så 14:50 var jag där såklart, E-tågen ska fan alltid gå på nått konstigt schema på helgerna!


Vi tog t-banan till Soho och började med att.. leta mat! Men innan vi hoppade på tåget så hände det en skitrolig grej!! En kvinna kommer fram till oss där vi står och småpratade innan tåget dök upp:
Kvinnan: Can I just ask, I know you're from Italy (hon menar mig?!) but where are you from? (frågar Karin)
Jag: Uuh.. I'm.. We're Swedish?
Kvinnan: Oh, sorry! Let's pretend this never happened!

Så jäkla kul! Hon trodde tydligen att mitt armband sa "I ♥ Italy" när det egentligen står "I ♥ Tattooed Boys". Skrattade gott åt det ett tag!

Väl i SoHo höll Karin på att dö av hunger och jag gillar mat, var bara common sence att hitta mat. Gick in på ett najs ställe, käkade blandad mat samt en Vanilla Coke var och drog sedan ut på gatorna på jakt efter sommarkläder! Gick inge vidare, inte ett enda plagg inköpt faktiskt!

Vi blev sugna på Cheesecake efter ett tag och drog upp mot Central Park. Kom aldrig till parken dock, kallt och blåsigt trots att solen var framme på en klarblå himmel. Tragiskt.
Letade och letade efter nånstans att fika och fick faktiskt syn på ett Svenskt café med det fyndiga namnet FIKA! Stället var stängt, typiskt min tur, men vi promenerade vidare och hittade en Italiens restaurang som hade Frozen Yogurt! Köpte en liten bägare med sånt vitt gegg och köpte till lite topping; jordgubbar, strössel och krossade Oero's! Så gott! Dock lite väl kallt med tanke på att vi frös innan vi hittade restaurangen.

Tog oss bort till Times Square sedan med siktet inställt på bio! Såg filmen Beastly som var bra men lite väl förutsägbar och cheesy - gillade den ändå!

Följde Karin tillbaka till Penn Station där hon tog LIRR hem (Long Island Rail Road) och jag tunnelbanade tillbaka till Queens. De var den dagen alltså!

Bilder, my beau:


Karin äter mat  |  Soligt i SoHo


Brandbil utanför Trump Tower  |  Glada, kalla au-pairer!


Svenska cafeét!!!  |  Neeew Yoooork


NYC LOVE och jag där i mitten!!  | Kristna fanatiker alltså..


Frozen Yoghurt är kallt!!  |  Efterlyst kille! :O

kram.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0