Träningsvärk, Vänner och sånt

Har inte varit så crazy på att blogga senaste dagarna, har gjort annat. Typ som att jobba.
I Fredags jobbade jag 8-5:30 och ungefär 3 av de timmarna spenderade jag och barnen i en lekpark spelandes fotboll. Jag hade inte ens rört en fotboll på sisådär 3-4 år innan och mina ben var inte helt redo. Ouch. Dessutom lyckades jag missa bollen och sparka skiten ur marken vilket resulterade i en nästan knäckt tånagel och en massa smärta.

Fredag gjorde alltså ont.
LÖRDAG gjorde fortfarande och men jag trotsade allt sånt och drog till Manhattan med en liten lista över ställen jag måste se:
Opera Gallery - artshowen ni vet, som jag skrev om igår. Som jag nu fått reda på att jag inte kommer in på..
Vänner-huset - tv-serien Vänner spelades in i L.A men huset de bodde i är faktiskt på Manhattan.
Parson School of New Design - Om man som jag älskar Project Runway är det en grej man blir lite besatt av..

Började med första objektet på listan, galleriet! Hittade det utan problem och jag kunde se hur de gjorde iordning stället för artshowen! Jag är jävligt duktig på att hitta på Manhattan nu men jag fuskar..
Om jag vet att jag ska till ex. Battery Park så letar jag alltid reda på stället i Google Map's och skriver ner hur man tar sig dit. Därför hade jag tänkt efter före och googlat hur jag skulle gå för att ta mig från Galleriet till Vänner-huset!

Tog kanske 15 minuter att hitta dit men sen såg jag det! Inträngt bland en massa smågator på ett gatuhörn stog det. Såg mycke mindre ut än på tv men det var rätt så fint ändå! 
Gick tillbaka till galleriet efter att ha tagit ett par bilder, spanade efter kändisar i SoHo och gick sedan upp mot Grand Central för att gå på toa och ta nån t-bana tillbaka hem.

Kom tillbaka till Forest Hills, mötte upp med Cecilie och käkade pizza. Riktigt jävla god pizza. Lite småläskiga killar som jobbade där (tror vi kom fram till att de var sexuellt frustrerade eller så) men vi överlevde och kom hem nån gång efter 7.

Jag hade en låååång skype-date med guzziguzzKarin, tror den var på över två timmar. Jag höll henne vaken länge! Mouhaha! Hon är på Irland btw, alltså 4 timmar före mig. Tror vi gav upp runt 11 så you do the maths.

BILDER:


Galleriet med en massa folk utanför som köade till nått annat


Vänner-huset!


Småläskigt skyltfönster i SoHo


lol


Middag. åååh. ååååh!



Kommentarer
Postat av: kawka

GULLIGULLSTRUMP! <3 och jag fick sova klockan fyra '-.- mutter

2011-03-30 @ 12:19:08
URL: http://quitesimple.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0