Lördag 5/2 - hitta vandrarhem/hotell på Manhattan är fan inte lätt

Lite dåligt uppdaterat här i helgen, beror bara på att jag inte varit hemma så mycket!
I Lördags så tog jag t-banan till Chinatown där jag sedan, efter lite strul och en disorienterad Asiat, hittade Victoria och Elin som kommit med buss från Boston!

Alla vi tre var i samma klass på au-pairskolan och det var superkul att se dem igen!
Men yea, som rubriken lyder; det är fan inte lätt att hitta ett vandrarhem på Manhattan. De hade spanat in ett norr om Central Park, Pink nånting och det skulle bara vara för tjejer. Dock var det lite långt bort och de svarade inte i telefon så vi tänkte att "det är väl bara att leta reda på ett!"

Tjuvade på WiFi's vid nått Starbucks men innan det hann Elin se Jessica Alba. Hon är väldigt säker på det men jag missade henne helt delvis eftersom jag inte hade en aning om hur hon såg ut..
Började leta vandrarhem, hotell o.s.v vid 1 och först 5:30 satt vi inne på deras hotellrum. Vi hann fan gå över hela Manhattan, fråga poliser efter vägen, ringa alla hotell i min lilla guide-bok o.s.v. Förresten, Pink-vandrarhemmet finns inte längre, därför de inte svarar i telen. Heh. Och poliserna sög på att hjälpa oss "Hotell här? Näfan, åk till New Jersey istället, där finns det billiga hotell".. Yes, för dit ville vi ju.

Men yes, de fick ta in på ett hotell av lite dyrare än planerat-klassen men var så lyckliga så! Victoria tjöt av glädje över morgonrockarna som hänge på rummet och över hur fin toan var! Hahaha!

Lämnade brudarna i ett par timmar för att gå på bio med Cecilie, vi såg Hall Pass och den var fan bra! Owen Wilson är inte min favorit precis, men jag skrattade minst lika högt som resten av publiken så jag hade överseende!

Träffade Victoria och Elin igen efter bion och tog en sväng till Hard Rock CaféTime Square, bara för att ha varit där liksom. Var löjligt litet, trodde de skulle vara lite mer i storleken av en klubb men nä. Hängde lite gitarrer som olika artister gett bort och sen var den nån uppsättning med kläder som The Beatles haft på sig. 

Drog tillbaka till deras hotell efter lite lätt shopping, ingen för min del, och delade tre pers på en flaska med hallonvin! Kollade på MTV, småpratade och rätt var det var så hade klockan blivit ett! Tog t-banan hem och var i min säng i Queens 2:15. TRÖTT MEN ALIVE!

Bilder finns inte från någon av mina kameror, ska se om jag kan få digitalkameran lagad i veckan eller om man måste lägga ut pengar på en ny. Gör ont!!

Kommentarer
Postat av: Kurre

Jag vet, det är alltid knixigt att hitta boende där. I varje fall ett som kostar rimliga pengar.

2011-05-02 @ 17:06:57
URL: http://vandrarhem-falun.se

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0