s.j.u.k.

Jag är alltså typ sjuk. Förkylningen har tagit över mig, nyser och hostar som ett litet freak. Ogillar detta riktigt mycket! Dessutom får jag lock för öronen i stort sett hela tiden, värst nere i tunnelbanan då man åker under vattnet, det spränger inne i huvet.

Tänkte dra min dag i stort, tror inte jag skrivit ut en hel dag förut. En (rätt så) vanlig Onsdag i USA! Here it goes. 

6:10 - Väckarklockan ringde
6:35 - Tvingade mig upp ur sängen och in i kalla kläder
6:35-7:00 - Smink åkte på och frukost åkte ner
7:00-7:10
- Hela familjen lämnade huset och hoppade in i bilen till t-banan
7:10 -7:25 - Promenerade från bilen till t-banan
7:25-8:10 - Här åkte vi t-bana en massa. Sista tio minuterna gick jag och J från t-banestationen till skolan
8:10-8:25 - Hjälpte J hitta bok i skolbiblioteket, gick upp för 8 trappor till hans klassrum och sa hej då.
8:25-9:25 - Gick tillbaka till t-banan, åkte tillbaka till Queens och körde bilen hem

Här blir exakta tiderna lite varierande, hann iallafall tvätta kläder, duscha, torka kläder, käka lunch, kolla mail, läsa blogginlägg och lägga undan tvättade kläder innan klockan var 12:50. Tyckte jag var rätt så bra!
Nu kommer klockslagen fram igen:

13:00-13:30 - Lämnade huset och körde till t-banan igen! Tog tåg till Woodhaven Blvd. och Queens Center Mall!
13:30-14:50 - Köpte födelsedagspresenter till E, letade vårjacka, undvek Starbucks, nös och köpte ett "I ♥ Tattooed Guys" armband åt mig själv!
14:50-15:20 - Tunnelbana till Manhattan och Upper West Side 
15:20-15:50 - Gick på DR för att köpa nässpray, trodde det var allergin som var på G, var de juh inte.
15:50-16:10 - Eskorterade E och hennes två vänner till Upper East Side för karatelektion!
16:10-17:25 - Satt och läste A Clockwork Orange och spelade Angry Birds medans E hade karate och J satt med sina kompisar i skolbiblioteket.
17:25-18:30 - Här tog vi oss hem! Tunnelbana och bil, sen var vi hemma
18:30-17:20 - Lagade middag och åt innan min v-mamma kom hem och min dag var slut!

Det är väl typ en vanlig Onsdag då! Fast idag var ett undantag, jag lagar aldrig mat i vanliga fall men min v-pappa jobbade över så jag fick jobba lite extra. Var inga problem alls och v-mamman kom hem i tid för att lägga barnen.  Det är något jag bara gjort en gång också, natta dem! Jobbar bara till 7 i vanliga fall på dagarna och barnen lägger sig strax efter 8.

Så det var en vanlig Onsdag det. Brukar innehålla betydligt mindre hostningar och nysningar men det funkar!



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0