St. Patrick's Day i New York

Yes, idag var då dagen med stort P. 

Tare kortfattat, är lite trött sådär och ja. Såhär var min Torsdag;
Färdigjobbat vid 8:15, drog till Starbucks och satt där nån timme. Fick sms av Cecilia där hon sa att hon inte skulle hinna med paraden, ensammen dårå!
Tog mig ut på gatorna och började gå söderut längst 5'th Avenue där Paraden skulle hållas! Klockan är där typ tio och den skulle dra igång först vid 11 så jag spatserade i värmen till Central Park och slog mig ner på en bänk och läste ut A Clockwork Orange.

Klockan närmar sig 11 och jag börjar gå söderut igen längst 5'th, försöker hitta ett bra ställe att stå på för att kunna se paraden, hittar ett bra ställe och.. där hamnar man i skugga. Trots att dagen var varm och skön var det kallt och miserabelt i skuggan!
Första ekipagen drar fram i Paraden och där inser jag att.. den är rätt så tråkig. Hade förväntat mig stora feta typ.. floats? Som scener på hjul! Med leprechauns och sånt. Men nej, var en massa gubbar med säckpipor, hela jävla New York's poliskår, en maaaaassa Irländare (såklart) och lite varierade inslag. Fick bland annat syn på Miss New York, men det kom jag på först i efterhand när jag kollade igenom dagens bilder nyss!

Men yea, 12:30 drog jag från paraden och tog t-banan till Penn Station, käkade lunch på mitt stammis ställe och åkte t-bana upp till paraden igen. Tur att det är gratis för mig.. Ställde mig vid 79'th Street där paraden slutar och tog lite bilder, sjukt med folk alltså!

Gick upp till reservoaren i C.Park efter det och löster korsord tills det var dags att hämta J från skolan.
Mina ben gör asont av allt gående jag gjort idag, kommer väl rullstola mig fram imorrn!

Tog med J till en av de stora lekparkerna i C.Park och han sprang runt med sina kompisar där ett tag innan vi begav oss hem. Lite stökig dag, känns som om man klarat av en hel veckas aktiviteter i en dag! Phew.

Bilder kommer imorgon, inte en chans att jag orkar lägga upp nått nu!

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0