We were Ross Gellar for a while..

Tisdagar som inleds med sovmorgon borde komma oftare. Fact.
Imorse behövde jag inte jobba med andra ord! Fick sova tills jag vaknade, vilket var vid 10 efter en skum dröm. Köpte en ny, skitbra tandborste i drömmen och var mäkta besviken när jag vaknade för självklart hade jag inten ny tandborste. Samma blå från Rite Aid bara. Tur att jag inte drömde att jag köpte en ny hamster eller nått, hade blivit ledsen då. Men har ju lilla Ester hemma i Sverige som nyligen fyllde ett år - gammhamster!

Men sovmorgon ja! Vaknade vid 10 men kom inte ur sängen förän 10:30. Renbäddade igår och puffade till täcket som hade säckat ihop helt och det var sååå mysigt! Dessutom kunde jag kolla mail och facebook utan att behöva lämna värmen under täcket - iPod'en ftw.

Käkade flingor och bagel till frukost och sen vet jag inte vad som hände mellan 10:50 till klockan 13:00. Men vid ett var jag på väg till tunnelbanan till fots, regning och jäkligt var det. 
Skulle in på Sockerbit en sväng innan jag hämtade upp barna var det tänkt så tog 48min med tunnelbanan eftersom jag var tvungen att ta R-tåget (lokalt) till Times Square och byta till 1-tåget (också lokalt) för att åka till Christopher St. Tar ju ett tag!

Inne i affären får jag ett "Hej! Trevlig 17'de Maj!" av den svenske butiksägaren och fattar nada. Varför ska idag vara så trevligt?! Sen säger han - "Jamen Norge!" och då fattar jag. Det hjälpte klart att det rullade ett bildspel på butikens bakre vägg. SUTTONE MAJ! I get it..

Han frågade om jag var där för att köpa godis och fira och jag sa "Nae.. Sörjer väl mest Sverige's förlust i VM.." Han fattade. Jag sörjer dock inte, kände bara för att köpa lite godis! 

Hämtade barna från skolan efter det och drog till Museum Of Natural History! Blev upphämtade genom ingången vid rymd-centret av min värdpappa - rätt najs att han jobbar där! Fick gå på The World's Largets Dinosaurs med barna och nog var det rätt coolt! Fick lära oss lite om nån megadinosauries inälvor (!?) samt leka paleontologer! Grävde efter dino-ben med pinne och borste och fick sand överallt. Belönades med ett klistermärke. Lätt värt.

Käkade med barna och min värdpappa på en liten diner som såg skit ut från utsidan, insidan och undersidan men som hade riktigt gott käk! Sedan hamnade vi på E's skola för att se/lyssna på deras drumrecital! Åtta barn från skolan spelade upp deras små/långa/komplicerade/konstiga trumbitar och sen fick vi kakor och lemonad. påde E och J spelade och man märke att folk blev impade av lilla J när han flög upp bakom trummorna! E är riktigt duktig också, men hon har spelat ett par år.

Fick åka bil hem och bl.a se en bil som kört rakt in i en stolpe samt ett par poliser som satte handbojjor på en kille som såg väldigt ganstah ut. Tredje gången jag sett polisen här sätta handfängslen på nån!

Bilderrrrr.


Innan regnet dödade mitt hår                                          backstage på museét


dino


Dino skalle och hästskalle                                       Dino som de visades film på


gräver efter dinoben

Klapp.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0