We salute you when you're braveee

Rubrik från MCR's låt My Way Home Is Through You enbart för att jag lyssnar på den just nu. Så.

Brist på uppdateringar i helgen igen, har varit upptagen med diverse saker!

Lördag gick jag, Victoria, Jenni och Ida på matfestival som tog plats på 9'th Ave. Sjukt mycket folk och massa mat - mest kaBOB dock. Inte kebab, kabob. Vete fan vad de håller på med alltså! 
Käkade nån kyckling med ris (tråkiiigt) och gick länge. Dog lite i fötterna.

Köpter kosher-klubbor på Walgreens som var riktigt jäkla goda! Dock stora, gick inte att stänga käften där inte.

Gick på bio med Jenni och Ida när Victoria blev tvungen att gå hem och jobba. Vi såg Bridesmaids och jag kunde klart spenderat $13 på ett bättre sätt. Ingen kanonfilm men den hade ett par roliga scener. Mr. Bean varning i pinsamhetsfaktor - ni vet när man tycker det är så hemst att se dem göra bort sig att man inte ens kan titta. Yes. Så.

Blev middag på nån Mexikansk restaurang sedan, satt ute under en halvklar himmel och prata en massa om en massa. Som vanligt.
I Queens spöregnade det dock när jag kom upp ur tunnelbanan så det var kul..

Söndag var det tänkt att samma gäng skulle till sportbaren Tonic på 7'th Avenue och se på finalmatchen i ishockey mellan Sverige och Finland. Både Victoria och Jenni blev dock tvugna att jobba så blev jag, Ida och ett helt gäng svenskar från Long Island och lite blandade stället.

Var en jäkla massa folk i baren, svenskar såsom finnar, och kan ju säga att stämningen inte var bra alls efter att matchen var slut. 6-1. Seriöst. Pinsamt. Finnarna var rätt så nöjda iallafall.

Timmarna efter matchen är ett ludd, inte p.g.a depression och ångest efter förlusten, jag bryr mig egentligen inte, utan mest för att vi spenderade större delen av tiden med att åka tunnelbana fram och tillbaka på Manhattan. Victoria, jobbade bara till 3:30, mötte oss på Tonic och hängde på sen och hade ett LCC-möte på Magnolia Bakery. Som vi trodde låg i närheten av SoHo. Gör det säkert men det visade sig att det var på 69'th på Columbus Ave. Hahaaa. Tog ett tag att komma dit och sen skulle vi hitta nånstans att äta. Blev lite tight och jag fick köpa en Subway macka för att klara mig, har ju curfew på 10 vilket är jäkligt surt så medans de satt och åt ribs fick jag nöja mig med min Subway-mojj.

Aja. Helgen var rätt så go, vädret hade klart kunnat vara bättre - ingen gillar när det regnar i New York!! Äckligt blött och håret blir som en risbuske. Enda som saknas skulle väl vara ett par kvistar i kalufsen så skulle jag kunna vara stand-in för en faktiskt buske. Skitbra. NÄ.


helgrillad gris :(                                               Folk på 9'th Ave


KEBOB                                                                       Lät bra dedär!


soundgarden coheed&cambria ladygaga ac/dc


Kul inne på Walgreens. HAHAHA!


Kosher-klubbor                                          Middagspersoner


VM Finalen på Tonic

That's it.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0