Let them know with all you've got that you are not your skin

Rubriken är från Sixx:AM's låt Skin från nya albumet This Is Gonna Hurt. Rysningslåt!

Vaknade 10:30 idag och låg kvar i värmen som mitt feta täcke alstrade. Det enda i hela jävla huset som är varmt för övrigt - snål värdpappa vill inte ha på värmen på nätterna = svinkallt när man vaknar!

Kom upp runt 12, iPoden höll mig kvar i ett fast grepp och jag spelade lite Wordfeud (användarnamn: Desolated - hit me up!) innan jag flög in i duschen för att få tillbaka värmen som togs från mig när jag lämnade min sanctuary a.k.a sängen.

Trallade runt hemma ett tag innan jag åkte in till city. Där jag trallade runt mera. Skulle träffa Jenni i Bryant Park vid 6 och var inne vid 3. Faaaiiil. Konstigt hur man kan bo i New York och inte komma på ett sätt att ta död på tre timmar. Hamnade i The Village iallafall, shoppade lite inne på Sockerbit, tog ett par bilder här och där.

Var uppe vid Bryant Park vid 5 igen, stod i toakö och dödade lite tid, kolla på skridskoåkarna. Nämnde jag att planen var att vi skulle åka skridskor? Kanske inte men så var det iallafall! Mumsade på lite gotta och stirrade på folk tills Jenni dök upp.

Klev in i det uppvärmda tältet för att låna skrillor, kostade $14 att hyra - har man med sig egna är det gratis att åka! Vafaan, DET skulle man ju packat med sig, egna skridskor! Dum man var nu vaaa. Skämta. Dumt hade varit att ta med dem.

Tog ett tag innan vi fick komma ut på isen dock, ismaskinen plaskade runt när vi knutit på oss skridskorna, men vi var bland de första ut på isen! Trodde det skulle gå åt helvete att åka med de feta klumparna de kallade skridskor, men jag ramlade inte en enda gång under vår en och en halv timme långa åktur!

Andra hade inte lika mycket tur, en äldre dam ramlade och slog huvudet vilket resulterade i en massa blod och sjukvårdare.

Många på isen hade väl aldrig sett is någon annan stans är på film och i frysen och det var rätt struligt att sicksacka fram mellan nybörjarna som åkte i armkrok tre i rad! Lite irriterande. Inte fick man åka baklänges eller fort heller, ispolisen sa till..

Kastades typ av isen när de skulle köra med ismaskinen igen och fötterna kändes när klumpskrillorna åkte av! Jenni köpte varm choklad från Max Brenner's tält medans jag stod i toakö igen. Sedan är jag inte helt säker på vad vi höll på med men vi fick ett par timmar att gå genom att vandra runt vid Times Square, gå in på två olika Starbucks och Jenni hann köpa två flaskor med vatten. ÅÅH TOO MUCH INFO. Hah.

Var hemma en halvtimme innan midnatt och beställde en t-shirt från Lost & Loveless - bra grejer.


Små shoppar som kommit upp i Bryant Park tillsammans med isrinken


Is, folk, is, träd, is och höga byggnader


Sockerbit var julfint!


Folk som tänker skejtaaa                                       Bleksvennen och tröttfinnen


Skillooooooooor


Pre-skating - tummen upp, tom is och glad Jenni



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0