Starstruck and Hoboken

I LÖRDAGS! Jajävlar, Lördag på en Tisdag..

Iallafall, var lite yr kring vad som skulle hända på kvällen men jag vaknade fullt medvetande om att det vräkte ner snö från himmelhelvetet.

Tog t-banan till Manhattan, minns inte ens när, och fick för första gången sätta mig på PATH-tåget mot New Jersey! Var skitskraj eftersom jag inte hade en aning om vart jag skulle, hur man betalade eller något! Frida var på väg men allt var försenat p.g.a snös och såklart var hennes buss också det.

Tog t-banan till Herald Square, 34'rd St, och hoppade på PATH där. Frida sa att jag skulle av på första stoppet i Jersey, vilket var Hoboken, så det gjorde jag. Hängde där ett tag och trodde att Frida skulle dyka upp. Nä. Satt på Dunkins. Gick på toa. Frös. Ringde Frida och får veta att hon kommer om minst en timme, men att jag kunde få nummer och adress till tjejen vi skulle på middag hos! Roligt nog visade det sig att mannen som stod brevid mig när jag pratade med Frida var halvsvensk och bl.a slängde ur sig "Fucking Åmål" bara sådär.

Aja, virrade runt i Hoboken ett tag, fint ställe men hade nog uppskattat det mer om det inte snöat och var svinkallt, och när jag väl hittade rätt hus blev jag bemött av Frihetsgudinnan.
En våning upp väntade en hög andra, bl.a en svart ängel, en Angry Bird, en död bonde och en massa andra festliga grejer! Alla var svenskar dessutom!

Frida kom kanske en timme efter mig, stackaren, utklädd till Frenchie från Grease, råsa peruk och Pink Ladies jacka och allt!
Hon kom också med alkoholen. Heh. Det beställdes mat, alla körde på nudelmat utom typ 2 som köpte pizza, och sen vare tjatter och sånt tills det tog slut och det tog två timmar för mig att ta mig tillbaka till Queens! Men så åkte man ju faktiskt från en annan delstat.. Eller hur.






Gänget (exklusive mig själv)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0