For he's a jolly good felon

Rubriken är en låt av LostProphets - listen!

Måndag. Var jag egentligen ledig men eftersom det inte stod så på schemat så fick jag jobba ändå. Bara för att jag påpekade att "jo men det STÅR att jag ska jobba" när min värdpappa kommer och säger "du jobbar inte imorrn". Skulle hållt med och hållt käft.

Fick kliva upp 7:50 och jobba från 8 till 12:45. Tog t-banan hem till Maria och det blev en kortare tur i Chi Town och Little Italy samt ett stop på Pinkberry för min del. Mumma!

Angelica hade bjudit in oss till deras takterass för att spana på solnedgången över New Jersey och vi skulle vara där vid 6 så vi promenerade, käkade och fördrev tiden. Lite för bra var vi dessutom för vi missade det mesta av solnedgången p.g.a ett toabreak. Stabilt.

Fin utsikt var det från takterassen på 17'de våningen iallafall och vi snackade ett par timmar och lite av varje. Lite ont i magen efter allt skrattande men det vare värt!

Var hemma strax efter 9 och däckade strax efter 12. Måste lära mig att somna tidigare - 6 timmars sömn är inte tillräckligt!


Liten Maria på Pinkberry                                           Space bear grafitti


17 våningar ner


Pink sky over New Jersey


Jersey + Hudson River 


Yes yes folks. Det var väl det som var det.

Kommentarer
Postat av: Malene

Tänkte bara fråga en grej. Är du glad att du valde att vara au pair i just New York? Jag antar att det finns mycket att göra där på fritiden! Om du fick välja ett ställe i Usa att vara au pair på(av de ställen du har besökt) vilket skulle du helst välja?

2011-10-25 @ 09:09:41
URL: http://malleinsydney.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0