Is it progression if a cannibal uses a fork?

Rubriken är en låt av Chiodos. Är lite besatt av att lyssna på alla deras låtar, gamla som nya, på repeat just nu. Deal with it.

Idag var iallafall en jävligt skön dag. Åh ja!
Jobbade 7-8:30 och träffade sedan Maria på 84'th St! Vi skulle ha frulle och ville promt på svenska fiket som så fyndigt heter Fika. Det trodde vi skulle ligga på typ 50'th St så vi promenerar från 84'th och neråt. Tar en kaffe på vägen och bestämmer oss för att kolla in på Starbucks så jag kunde låna deras WiFi och ta reda på vart Fika egentligen låg. Vi hade där lyckats gå till 48'th St och det visar sig att Fika ligger på 58'th. Heh. Tio kvarter hit och dit eh?

Blev svenskt kaffe samt scones med creme cheese och sylt för min del och Maria köpte en chokladboll som tydligen inte va nå vidare. Tråkigt! 

Sedan följde ett par timmars försök på shopping. Letade efter väskor, jackor och partykläder. Gick inge bra för nån av oss. Maria var dock tvungen att fara hem och jobba innan 1 så jag tog på mig att själv försöka hitta grejer. Tog t-banan till SoHo och började med en väskjakt. Hittade en som jag fetdiggade men jag kan lätt sluta gilla nått om priset ligger på $200. Lätt.

Älskade vädret idag. New York var på topp! Klarblå himmel, inte för varmt och inte för kallt och helt perfekt! Tror jag bestämt mig för att dubba hösten till min favoritårstid. Lätt.

Hursomhelst så blev det kaffe break på Starbucks, en titt inne på Opera Gallery (ett tag sen man hälsade på där) och så stötte jag på en kändis! Tim Hendricks, världskänd tatuerare som just nu spelar in 2'a säsongen av NY Ink, gick runt i SoHo och jag sa till gubben att han var jäkligt duktig och att jag såg fram emot nya säsongen! Blev ingen bild med honom men nästa gång kanske! Mouhaha!

Hittade iallafall en väska till slut! H&M blev det. Ospännande och sånt men är nöjd med inköpet! Särskilt som min gamla väska bestämde sig för att gå sönder timmen efter att jag köpt den nya. Huh.

Jobbjobb och nu är jag klarjobbad för dagen och håller på att inviga nya väskan genom att proppa den full med de obligatoriska grejerna från förra väskan. Spännande.



Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0