It's our time to shine

Rubrike kommer från The Used's låt A Box Full Of Sharp Objects.

Söndag!!!! Den dagen va go den. Förutom att jag vaknade vid 12 av att mina värdföräldrar stod och SKREK, verkligen VRÅLADE, i köket som är rakt ovanför mitt rum. Inte kul..

Iallfall så var planen att dra ihop ett gäng och käka på Max Brenner! För er som inte känner till ställer så är det en restaurang vid Union Square som är typ.. chokladmästare! Choklad på mateeeeen!

Sååå Linda dyker upp med en ny Linnéa och vi drar in på Brenner så de bah bränner! Trodde vi skulle bli tre till så vi ber om ett bord för 6 pers. Upp till en timmes väntan säger det! Så Frida, och hennes två polare som jag trodde skulle med, får ett sms att de inte är bråttom. Så får jag höra att bara Frida kommer så vi ber om ett bord för 4 istället och får det på en gång!!

Frida dyker inte upp så vi beställer in lite grejer. Linnéa körde på en pizza med choklad och marshmallows på och jag och Linda delade på en choklad fondue. Åh shit vikka grejjer! De kom in med två olika sorters smält choklad samt en toffee-gegga, jordgubbar, bananbitar, marshmallows, brownies och en liten 'grill' att grilla våra marshmallows över! Läcker!!!! 

Käkade tills det stod ut ur örona på oss! Frida dör inte upp på hela tiden vi åt så, iallafall jag, åt lite i hennes ära. Heh. Tur att man inte beställde in nått 'riktigt' käk först, riktigt mättande detdär mojjset!

Frida mötte oss utanför när vi betalt och allt, och vi bestämde oss för att gå ner till Washington Square Park och hänga ett tag. Tog massa bilder, snackade och blev duschade av fontänen. Blött och kallt.

Vi tänkte dra ner till Brooklyn Bridge hela högen, men jag hade inte riktigt tid så jag drog med mig Frida till Grand Central och vi käkade middag på Donken. Fifan. Men mat vare..


Chocolate By The Bald Man


Fondue! 


Fontänen i Washington Square Park

That's about it..

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0