Mamaaa, just killed a maaaaaan

Freddie Mercury's födelsedag för ett par dagar sen, 65 om han levt. Så rubriken kommer därför från Queen's Bohemian Rhapsody. Tycker det är lika kul varje gång jag sjunger med till den och folk är aldeles "wtf kan du texten till dendär?"

Inte så mycket som händer här just nu. Starbucks har fått in Pumpkin Spice Latte och det är jag glad för - så gott!

Har skickat in alla papper till mina weekend-klasser jag ska ta på Long Island University - skickade med en fet check också. Ouch, $650 allt som allt för mina två klasser som ska ge mig alla mina 6 credits jag behöver!

Första klassen är 30 September till 2 Oktober.

Beskrivning av klassen (från google-translate, blev lat.. Alla överstättningar lär inte stämma, varning!)

Regionala identiteter: Amerikansk kultur - 3 Fortsatta högskolepoäng
Denna kurs ger studenterna en djupare förståelse för den regionala, kulturella, fysiska, ekonomiska och historiska geografiska räckvidden för de fyra hörnen av USAlandskapet. Denna kurs börjar med en regional översikt av den fysiska landskapet, inklusive klimat vegetativa, topografi och naturresurser samt historiska avveckling avstora grupper och kulturella migration. Denna klass omfattar föredrag, film, hantverk och gruppaktiviteter med anknytning till de amerikanska staterna.

Andra klassen är 18-20 November.

Firande av helgdagar: Amerikansk kultur - 3 Fortsatta högskolepoäng
Läs om amerikanska helgdagar och varför de firas, särskilt historien om två olikaamerikanska helgdagar: Thanksgiving och 4 juli. Du får också lära sig om judiska högtider och mångkulturella helgdagar som Martin Luther King Day, Cinco de Mayo ochMardi Gras. Semester undersöks genom mätningar, intervjuer, mat, hantverk och aktiviteter.

Aja.. Kanske inte bästa översättningarna men ni fattar! Om nån annan au-pair läser detta och tänker ta samma klasser - do tell!

Uh.. Mer.. Jaaag.. har en dålig hår månad? Nyklippt = håret krullar upp sig på två sekunder utomhus. Regn och hög luftfuktighet är INTE mina vänner..

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0