Keep your hopes up high and your head down low

Det är faan så fint med WiFi och eluttag på bussen säger jag bara.

Har suttit på denna Greyhound buss sen 1:30pm och den är 5:55 just nu. Framme i Santa Barbara om 1,5h ungefär. Förstår inte hur man kan bli så utmattad av att bara sitta på en buss hela dagen!
Har suttit med datorn och tagit igen förlorat internettid nästan hela vägen och har iallafall sån pass tur att ingen sitter brevid mig så jag har kunnat breda ut mig rätt så bra! Sitter korsbent med datorn i knät och kollar på V för Vendetta med jämna avbrott för kollning av facebook och twitter. Laddar lite segt nu så kan icke ha flera flikar uppe samtidigt som jag är van vid.

Skriver nu mest bara för att ha nått att göra - rastlös till hundra!! Lovar att skriva mer och ladda upp massa bilder från resan när jag orkar igen. Kan iallafall säga att jag älskar San Francisco och att Santa Cruz är ett litet ställe som man egentligen kunnat skippa för att åka direkt till Santa Barbara. Nog för att jag inte har nån uppfattning om hur awesome SB är men det lär vara större så that's a good thing.
Mörkt ute har det blivit också. Fick se nån sorts solnedgång iallafall, lite mycket träd i vägen men det var snügga färger! Hoppas på att vi kommer få se en riktig solnedgång från stranden i SB och L.A!

Fick nyss ringa och låssas vara Jennifer dessutom. Hotellet i SB hade incheckning tidigare idag och vi blev lite oroliga att de inte skulle hålla vårt rum eftersom vi är fast på en buss nånstans norr om stan.

Aja. Som så är det. Ringde förresten hem till Sverige från en mynttelefon innan vi klev på bussen! Kostade $1 för 2 minuter och farsan blev nog mer än förvånad då telefonen hemma ringde och jag var på andra änden! Lite smådåligt med skype-samtal har det ju trots allt blivit under året, och just nu ligger vi som 9 timmar efter Svensk tid. Fyfan vad man kommer vara jetlaggad när man kommer hem!!!

Ska försöka se klart filmen nu,
over and out.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0