No no no no no no I don't wanna!

Idag var min sista hela dag i New York. Jag pallar det inte. Har gått runt med en klump i magen hela dagen och vill bara spy. Och det är inte på grund av att jag och Frida tog ett par cider & öl igår.

Jag har resfeber och är hungrig och vet inte vad jag ska göra av mig själv!


Så idag ja. Jag träffade Fia på hennes lunchrast Upper East Side, fick tillbaka mitt armband som jag glömde hos henne på nyår, sa hej då och sen var hon tillbaka i skolan och jag på väg till SoHo.

På väg till ett Starbucks hör jag "Hej Ida" från en trappa brevid mig och nog fan är miljonstan bra liten när man springer på folk man känner! Clara satt med en annan svensk och käkade Dunkin's på trappen. Blev liite småprat innan jag gick vidare. En kaffe på tidigare nämnda Starbuckset och sen gick jag genom SoHo till alla mina favoritställen och var lite ledsen. Eller lite, rätt så ledsen. Vad är oddsen att jag någonsin kommer få promenera där igen? Fyy.

Köpte min första och enda I ♥ NY tee för $8 och tog t-banan tillbaka till Forest Hills. Var in hos frisören och fick min sidecut klippt, lite kortare och lite bättre nu, och promenerade sedan hem.

Nu ska vi snart ut och käka, min hejdåmiddag från familjen, och sen ska jag försöka packa ner mina sista grejer i resväskan och handbagaget.

Imorgon ska jag upp med tuppen för att säga hej då till barna innan de åker till skolan och sedan ska jag köra lite tvätt och kanske gråta en skvätt. 
Runt 2 ska jag till LIRR-stationen i Forest Hills med allt jag äger för att ta tåget till Penn Station för att sedan ta ett tåg till som ska ta mig till nånstans i New Jersey. Ska sova hos Lisa sista natten och sen ska hennes värdmamma köra gänget som är jag, Lisa och Jennifer till Newark och sen ska vi flyygaaa!

Kommer nog ha internet på ett par av hotellen i Cali och har vi inte det kanske jag skriver nått från mobilen i stil med "Vi lever och min solbränna dödar mig".

Sista inlägget från New York alltså. Kanske skriver nått imorrn men det blir från Jersey isåfall, inte sista från östkusten iallafall. Isåfall. I värsta fall.


I LEFT MY HEAD AND MY HEART IN NEW YORK CITY
This town has made me so much better.

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Spara uppgifterna?

E-mail: (publiceras inte)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0